Нові студії для групи каналів “1+1”

Нові студії для групи каналів “1+1”

Система студійного освітлення

Робота над новим студійним комплексом являє собою складний технологічний процес, що складається з декількох етапів, включаючи проектну частину, інсталяційну частина і фінальну настройку і налагодження всіх систем.
Головний студійний павільйон претендує на статус найдосконалішого в Україні, де вдало поєднуються продуманий візуальний студійний дизайн і технічна складова у вигляді складного технологічного механізму, керованого професійним творчим колективом. Компанія Comtel виступила системним інтегратором цього проекту.

Віталій Ветев, керівник проекту, Comtel:

Робота над новими студіями холдингу почалася на досить ранній стадії, в результаті вдалося детально пропрацювати деталі і погодити важливі питання, пов'язані з виконанням загально будівельних робіт із суміжними будівельними організаціями.
У нових студіях було виконано весь необхідний комплекс проектних робіт для інсталяції несучих металоконструкцій, відповідних вимогам підвісу механічних елементів системи та інших конструктивів; була узгоджена схема електроживлення студії і виконано розміщення щитового обладнання; підготовлені кабельні канали для слабкострумових ліній в акустичній облицюванні студії. Освітлювальне обладнання та системи управління, представлені в нових студіях, відповідають найвищим світовим стандартам і дозволяють вирішувати художні завдання будь-якої складності.

Освітлювальні прилади

При проектуванні було прийнято рішення відмовитися від «гарячих» традиційних освітлювальних приладів з лампами розжарювання на користь більш сучасних і економічних систем: люмінесцентних та LED.
Новітні прилади від всесвітньо відомих компаній Kino Flo і ARRI прекрасно підійшли для цього завдання. Люмінесцентні новинки Imara от Kino Flo поєднують в собі необхідну для такого великого павільйону освітлювальну потужність і характерну для приладів компанії м'якість, що робить їх оптимальним вибором для цього проекту. Прилади Imara10 в комбінації з приладами Kino Flo ParaBeam400 дозволяють створити мультизадачні каскадну світлову схему, поєднуючи в собі функції малює і світла, що заповнює з можливістю створення необхідного світлового рішення в будь-якій знімальній зоні на великій площі павільйону.
Новітні світлодіодні прилади ARRI L7-C з можливістю оперативної підстроювання спектрального складу світла працюють на позиціях акцентного, контрового і ефектного світла. Широкі можливості цих приладів по налаштуванню спектру світла аж до створення колірних ефектів допомагають оперативно і просто вирішувати різноманітні творчі завдання.

Підвісна система

В обох студіях комплексу реалізована типова і добре зарекомендувала себе в експлуатації рухлива рейково-кареточним система на базі алюмінієвих 80мм профілів. Це дуже гнучке і зручне рішення, що дозволяє мінімізувати час і ресурси для перебудови або коригування освітлювальної схеми. Підвісна система складається з п'яти нерухомих доріг, на кожну з яких встановлено по 10 рухливих траверс. Також, підвісна система включає 3 КОНТРОВОГО монорейки і дві фонові дороги, виконані з алюмінієвого 50-мм профілю. В якості основної одиниці системи підвісу використані редукторні пантографи компанії MTS, що відрізняються високою якістю збірки, великим моментом опору крученню і високим рівнем жорсткості і, відповідно, стабільністю.

Електроживлення

У проекті реалізована схема електроживлення технологічного світла без використання стаціонарних діммерних - від джерела безперебійного живлення. Також від цього джерела беспербойного харчування забезпечується харчування мультиекранний дисплея розміром 3х6м, виконаного на базі відеокубів Christie із зворотною проекцією.
Силова частина і лини управління DMX виконані таким чином, що всі мобільні точки підвісу (приладові каретки) мають розетки 220В і прохідну лінію управління DMX. Таке рішення пояснюється застосуванням освітлювальних приладів, більша частина яких обладнана вбудованими диммерами і управляються безпосередньо по DMX- інтерфейсу. Невелика кількість приладів, яким необхідний індивідуальний канал діммірованія (серія ARRI True Blue) укомплектовані одноканальними діммерний блоками, які встановлені локально на рухомих траверсах. Підведення електроживлення та управління до рухливих траверсів в студії здійснюється спеціальним плоским кабелем по окремих кабельним рейках, таким чином, переміщення траверс вздовж дороги не вимагає перекоммутацiї освітлювальних приладів. По периметру студії встановлені щити підключення нестаціонарного освітлювального обладнання, виконані в міцних корпусах з твердої гуми виробництва PCE.

Управління світлом

Управління освітлювальними приладами здійснюється за допомогою пульта ETC Element, який забезпечує можливість управління як звичайними, так і динамічними освітлювальними приладами. Забезпечується прямий доступ до 120 каналах керування, а загальне число каналів управління - 250. Даний пульт також використовується для управління світлодіодними елементами підсвічування декорацій, дозволяючи формувати різноманітну колірну гамму і колірні комбінації в залежності від художнього задуму.

Андрій Кущ, головний оператор групи каналів «1+1»:

Завдання по створенню світлотехнічного та світла художнього оформлення нового павільйону була вирішена з використанням новітніх освітлювальних технологій і рішень, включаючи останню розробку компанії ARRI - фокусируемое освітлювальні прилади серії LED L7 і нові люмінесцентні прилади IMARA від компанії Kino Flo.
Наявність в комплекті необхідних аксесуарів для контролю світлового потоку дозволяє нам точно і швидко вибудувати світлову схему з урахуванням присутності в студії обширних глянцевих поверхонь декорація і величезною відео-стіни розміром 6х3 метра. Тепер ми можемо комфортно працювати з такою великою дисплейної поверхнею в кадрі.
Комбінація приладів IMARA і ParaBeam від Kino Flo працює дуже ефективно, а нові LED прилади ARRI L7 прекрасно їх доповнюють, дозволяючи оперативно працювати з будь-якими колірними температурами і навіть кольоровими ефектами.

Фрідер Хокгейм, Президент Kino Flo:

Я із задоволенням відвідав цей прекрасний студійний комплекс, освітлювальна система якого є дуже гнучкою, грамотно підібраної і професійно реалізованої з погляду новітніх підходів до студійного освітленню. Можу відзначити, що це один з найсучасніших, красивих і технологічних телевізійних павільйонів на сьогоднішній день. Для мене велика честь бачити наші студійні прилади в цій прекрасній студії, і мені приємно, що вони знаходяться в надійних професійних руках.